1399-08-09 06:53
767
0
71282
دلنوشته ای به مناسبت هفته وحدت؛

رحمت للعالمین

با نام خدای مهربان وبخشنده ای که تمام نعماتش نشانه‌ای است از رحمت بی‌منتهایش ، که بی منت بر مخلوقات از روز آغازین تا پایان حیات انسان ارزانی داشته است. پروردگاری که همگان روزی خور خوان کریمانه اویند، و باب رحمتش به روی همگان گشوده است.

به گزارش گلستان ما، علی منصوری رضی در دلنوشته ای به مناسبت هفته وحدت نوشت: با نام خدای مهربان وبخشنده ای که تمام نعماتش نشانه‌ای است از رحمت بی‌منتهایش ، که بی منت بر مخلوقات از روز آغازین تا پایان حیات انسان ارزانی داشته است. پروردگاری که همگان روزی خور خوان کریمانه اویند، و باب رحمتش به روی همگان گشوده است.

اوست که رحمتش سبب اکمال نعمت بر بندگان شده و پردهای ظلمانی جهالت را با ارسال رسل درهم پیچیده و بر مسیر زندگی آدمیان چراغ راه وآینه تمام عیار هدایت و معدن ذخائر علم وحکمت قرار داد. پیامبری که خود تفسیر آیات و رکن مستحکم بلاد، اسوه مهربانی ‌و کشتی نجات متمسکین به ولایت الاهیه خود بود. او کیمیای هستی از جانب خالق هستی است و به سبب وجودش هستی هست: «وَ أَنْتَ خِيَرَتِي مِنْ خَلْقِي فَوَ عِزَّتِي وَ جَلَالِي لَوْلَاكَ لمَا خَلَقْتُ الْأَفْلَاكِ» و تو بهترین خلق من هستی.

به عزت و جلالم قسم اگر تو نبودی افلاک را خلق نمی‌کردم». اوبزرگترین نعمت خداوند برای نجات بشر از چنگال اهریمنان دون صفت است.او پیامبر صلح وصفا بود که بنای اخوت و برادری را با معیارالهی در میان پیروانش اقامه کرد: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُوا بَیْنَ أَخَوَیْکُمْ...»؛ مؤمنان برادر یکدیگرند; پس میان برادرانتان صلح و آشتى دهید.خاتم انبیاء با الهام از کلام وحی، میان مسلمانان عقد اخوت جاری کرد و آب بر آتش فرهنگ شرک آلود و جاهلیت عرب ریخت. در سایه سار ولایت الهی ونبوی، دشمنی ها به دوستی و دوستی های مؤمنانه به برادری بدل شد و "ما" به جای من نهادینه شد.

یا رسول ا... ای سرآمد انبیاء و ای ختم رسولان! چگونه می توان درباره تو نوشت، تویی که اشرف خوبان عالمی، تو که واسطه فیض خدا بر بندگانی! قلم شرمنده عظمت شماست زیرا خدای رحمان اخلاق تو را به عظمت ستوده است: ((وَ اِنَّکَ لَعَلَی خُلُقٍ عَظیم)) وجودت نماد رحمت خدا بود (( فَبِما رَحمَةٍ مِنَ ا... لِنتَ لَهُم)) ویا در قامت کدامین قیامت می توان نوشت که دَین آن اداء گردد؛ در باب عبودیت رب ودود که در ظاهر وباطن آن نادانیم ، ویا در باب انجام ماموریت به وظیفه وتحمل سختی های غیر قابل وصف شما و یا از آن همه دلسوزیتان برای نجات بندگان در راه مانده ازغافله بندگی ؛ که رنج بسیار بردی، چنانکه خدای سبحان فرمود: ((لَقَدْ جَاءَكُمْ رَسُولٌ مِنْ أَنْفُسِكُمْ عَزِيزٌ عَلَيْهِ مَا عَنِتُّمْ حَرِيصٌ عَلَيْكُمْ بِالْمُؤْمِنِينَ رَءُوفٌ رَحِيمٌ )) همانا رسولی از جنس شما برای (هدایت) شما آمد که فقر و پریشانی و جهل و فلاکت شما بر او سخت می‌آید و بر (آسایش و نجات) شما بسیار حریص و به مؤمنان رئوف و مهربان است.

یا رسول ا... یا رحمه للعالمین ای مراد مریدین ! با کدام کلام باید سخن گفت ویا آن را به نگارش در آورد که جان آدمی شرمنده عظمت وبزرگی شما نگردد زیرا ! (( إِنَّ ا....َ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وَسَلِّمُوا تَسْلِيمًا))ای آقا ومولای ما ؛ امروز خوب می دانیم که درماندگی مان به سبب دوری ما از قرآن و محرومیت از انوار کلام شماست.

این نقیصه؛ ما را اسیر دسیسه دستان ناپاک رهبران جهنمی جهان استکبار و گرفتار زمامداران نفاق در بلاد اسلامی کرد. ای پیامبر برادری و وحدت! امروز مسلمانان جهان در یمن، سوریه، لبنان، عراق، افغانستان و... در جنگ اند و معتقدان به شما در اروپا و آمریکا و دیگر سرزمین های کفر سرگردان اند. ای رسول خدا! فتنه های صهیونیسم و مزدورانشان، مسلمانان را دچار تفرقه کرده و گردنکشان مستکبرکه عربده مستانه شان از قمارخانه ها شنیده می شود، ظالمانه در جهان اسلام یکه تازی می کنند .

یا رسول ا... امروز مسلمانان بیش از هر زمان دیگربه وحدت نیازمندند ، یا نبی ا.... امروز تنها ندای وحدت از سرزمین سرخ لاله های پرپرشده عاشقان مهدی وشیفتگان نهضت سرخ حسینی به گوش می رسد و پرچم واعتصموا بحبل ا... در دستان علمدار نائب امام زمان بلند است .

ای امام رحمت و ای آخرین فرستاده حق ! معترفیم که تنها راه نجات مان بازگشت به قرآن و سیره عملی شما و جانشینان شماست که نماد ریسمان الهی هستید؛ چنانکه فرمودید: (( انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللهِ و عترتی اهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‌ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ (همانا من در ميان شما دو چيز سنگين و گران ميگذارم، كه اگر بدانها چنگ زنيد هرگز پس از من گمراه نشويد: كتاب خدا و عترت من أهل بيتم، و اين دو از يك ديگر جدا نشوند تا در كنار حوض كوثر بر من درآيند،)). ای رسول رحمت واسوه خوبی ها ،که خداوند تو را اینگونه توصیف کرد: (( ولَقَدْ کانَ لَکُمْ في‏ رَسُولِ ا....ِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِمَنْ کانَ يَرْجُوا ا.... وَ الْيَوْمَ الْآخِرَ وَ ذَکَرَ ا...َ کَثيراً ))قطعا برای شما در رفتار رسول خدا مایه اقتدا و سرمشق زندگی است برای کسی که به خدا و روز واپسین امید ( قلبی و عملی ) دارد و خدا را بسیار یاد می کند. از خدا بخواه که لیاقت پیروی از شما را داشته باشیم و بر گرد شمع وجودت یکپارچه و متحد باشیم.

ای رسول خدا! دعا کن بر پیمانی که با شهداء وآرمانهای انقلاب بسته ایم، پایدار باشیم و در وفاداری به میثاق با امام خمینی(ره) و جانشین شایسته اش امام خامنه ای ثابت قدم بمانیم . ای محور توحید و وحدت! خود فرمودی: ((ای مردم! بر شما باد به جماعت و بپرهیزید از جدایی و پراکندگی، وحدت مایه رحمت، و تفرقه موجب عذاب است.

و دست خدا بر سر جماعت است و شیطان با کسی همراه است که با جماعت ناسازگاری کند))،.و در باب تقرب به وجود مقدست بیان داشتی: (( اَقرَبُکُم غَداً مِنّی فِی المَوقِفِ اَصدَقُکُم‌ لِلحَدِیثِ وَ آداکُم لِلاَمانَةِ وَ اَوفاکُم بِالعَهدِ وَ اَحسَنُکُم خُلُقاً وَ اَقرَبُکُم مِنَ النّاسِ ))نزدیک ترین شما به من در قیامت، راستگوترین، امانت دارترین، وفادارترین به عهد، خوش اخلاق ترین و نزدیک ترین شما به مردم است. ای بهترین برگزیده الهی ما را در جهت تحقق آنچه مطلوب شماست، یاری مان فرما.

 

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.